Nico Rosberg az 5. rajtkockát szerezte meg az Ausztrál Nagydíj szombati időmérő edzésén. Nico remekül kezdte ezt a napot is, hiszen a 3. szabad edzésen sem talált legyőzőre, és ő bizonyult a leggyorsabbnak. A kvalifikáción már nehezebb volt a helyzet. Ahogy az várható volt a BrawnGP remekelt és megszerezte a rajtrács első sorát. Jók voltak a Red Bull Racing versenyzői és a Toyota is.
Nico gyors volt mindegyik szakaszban és simán jutott a legjobb 10 közé. Bár az időeredmények szorosak voltak, a tavalyi küzdelmekhez képest könnyedén vette az akadályokat a német versenyző. 4. helyen jutott a Q3-ba és végül az 5. lett. Csapattársa, Kazuki Nakajima a gyors körén hibázott, így lemaradt a harmadik szakaszról. A japán versenyző a 11. helyről rajtolhat a vasárnapi futamon.
A szombati nap sem múlt el botrány nélkül. A Toyota versenyzőit kizárták, a kvalifikáción elért eredményeiket törölték. Ugyanis egy szúrópróba szerű ellenőrzésen a Toyota versenyautók hátsó szárnyai megbuktak. Nagyobb mértékben meghajoltak a megengedettnél. A Toyota bízik benne, hogy ha holnapra kicserélik az alkatrészt, akkor engedélyezik nekik a futamon való indulást.
Az AT&T Williams csapat is óvást nyújtott be a Ferrari és Red Bull csapatokkal szemben, melyet aztán nem sokkal később visszavontak. Az okok nem pontosan ismertek - szabálytalan oldaldobozokról, illetve fenéklemezről szólnak a pletykák. Azonban az is valószínű, hogy egyszerű politikai húzásról van szó.
Nico Rosberg (Williams FW31-03 / Toyota H450)
- 1. szakasz: 1:25.846 - 7.
- 2. szakasz: 1:25.121 - 4.
- 3. szakasz: 1:26.973 - 5.
Kazuki Nakajima (Williams FW31-04 / Toyota H451)
- 1. szakasz: 1:26.074 - 12.
- 2. szakasz: 1:25.607 - 13. (A Toyoták kizárása után 11.)
A versenyt Nico 657 kg-os autóval kezdi meg, ami azt jelenti, hogy a 18. körben lehet az első tankolás-kerékcsere. Az előle rajtoló BrawnGP autók sokkal nehezebbek, a mögüle induló Ferrarik viszont kissé könnyebbek, mint a Williams. Kazuki Nakajima 680,5 kg-os autóval áll rajthoz.
Nico Rosberg: “Azt hiszem jó dolog, hogy egy picit csalódottak lehetünk az 5. hely miatt! A kvalifikációnk végig következetes volt és az autót egész hétvégén jó volt vezetni. A mai nap során elvégzett munka alapján jó pozícióban vagyunk a versenyre, jobb pozícióban, mint azt elképzeltük, mikor ide érkeztünk. A leggyorsabb autók között vagyunk, de érdekes lesz látni, hogy ki mennyi üzemanyaggal ment. A holnapi rajt fontos lesz és szerencsére nincs túl sok KERS-t használó autó a közelben. Holnap a gumiknak lesz jelentős szerepük, de azt hiszem jó a stratégiánk és pozitív a megbízhatóságunk, szóval minden adott, hogy holnap egy jó versenyt fussunk.”
Kazuki Nakajima: “Az autó elég jó volt ahhoz, hogy a Q3-ba kerüljek, de hibáztam és ez pozíciókba került. De a holnapi napot figyelembe véve még így is jó helyzetben vagyunk, szóval a legfontosabb, hogy koncentráljunk és mindent tökéletesen csináljunk. Mivel ez lesz az első verseny, azt hiszem sok minden fog történni, ami izgalmas és nagy kihívást jelent.”
Sam Michael, az AT&T Williams csapat technikai igazgatója: “Jól kezdtük a holnapi versenyre való felkészülést. Mindkét autónk megbízhatóan működött és megfelelő tempót találtunk. Nico a legjobban kihasználta ezt, Kazuki azonban a Q2-ben hibázott, így nem tudott a legjobb tízbe kerülni.”