Nico Rosberg zrta az len a pnteki napot. Mindkt szabad edzst a Williams csapat nmet versenyzje nyerte meg. Magt Rosberget is meglepte, hogy mindkt alkalommal az els helyen sikerlt vgeznie. Ami a kridket illeti, elgg hullmz volt az eredmny, de ezt nagyban befolysolta a plyn lv forgalom is. Mindenesetre biztat, hogy Nico az egyik 5 krs etapjn folyamatosan 1:26-os idket tudott autzni. A nmet versenyz dleltt a kemnyebb keverk gumikkal, dlutn pedig lgyabb gumikkal is gyorsnak bizonyult. Csapattrsa, Kazuki Nakajima is jl teljestett a nap folyamn. A japn pilta dleltt a 2. helyen vgzett, dlutn viszont mr nem sikerlt sokat javtania, gy vgl a 7. lett. Nakajimnak dleltt volt egy jobb hts defektje is.
A nap egybknt is sok meglepetst hozott, hiszen a Ferrarik a kzpmezny elejn vgeztek, mg a McLaren-Mercedes versenyzi a mezny vgn talltk magukat. Elssorban azok a csapatok szerepeltek jl, amelyek a vitatott, de szablyos diffzorokkal rkeztek. A Williams, a BrawnGP s a Toyota mell a Red Bull Racing versenyzi zrkztak fel a nap vgre. Az Ausztrl Nagydj helysznn, Melbourneben egybknt szi id volt, 18-19C-os leveg s 25C-os plyahmrsklettel. Az id napos volt, br a ksbbi kezds miatt msok voltak a fnyviszonyok, mint korbban s ezt mg szokniuk kell a versenyzknek is, hiszen a futam is ksbb kezddik a (lustbb) eurpai nzk miatt.
Nico Rosberg (Williams FW31-03 / Toyota H450)
- 1. edzs: 1:26.687 - 19. kr - 1.
- 2. edzs: 1:26.053 - 36 kr - 1.
Kazuki Nakajima (Williams FW31-04 / Toyota H452)
- 1. edzs: 1:26.736 - 21 kr - 2.
- 2. edzs: 1:26.560 - 33 kr - 7.
Nico Rosberg: “A msodik szektor mindkt edzsen klnsen jl ment. Kt igazi kanyar van abban a szektorban, de ez is nagyon rdekes s j rzs volt az autban. Az FW31 az egsz plyn jl kiegyenslyozott volt, de a msodik szektorban klnsen. A tli tesztek utn j rzs jra a plyn lenni s gy nz ki, hogy jobb pozciban vagyunk, mint azt vrtuk.
Lthatan gyorsabbak vagyunk, mint azt gondoltam s ez igazn j. Jl dolgoztunk ma, de a clunk tovbbra is a pontszerzs, hiszen nem tudjuk, hogy a tbbiek mennyi zemanyaggal mentek, br meg kell mondanom, mi sem res tankkal krztnk. Mg jobbak is lehetnk teljestmnyben, gy rdekes lesz a holnapi nap. Most mr tbbet remlek, mint korbban s azt hiszem idn folyamatosan pontszerzk lehetnk.”
Nico arrl is beszlt, hogy a plya helyenknt hepehups, radsul gy, hogy nem is ltszik, csak mikor mr megrkezik r az aut. A pozitvan zrt pnteki nap utn sem lett elbizakodott, de gy rzi j pozciban van a csapat a vasrnapi futamra. “Bizakod vagyok, tudom, hogy j munkt fogok vgezni, de ki kell vrnunk, hogy miknt alakulnak a dolgok, mert nem tudjuk, hogy a tbbiek hogyan dolgoztak ma. Elgedett vagyok a mai nappal s azt hiszem jl dolgoztunk.”
Kazuki Nakajima: “A msodik szektor a kedvencem itt, az Albert Parkban. Sokfle kanyart tartalmaz a kzepes sebessg 6-ost, a lass 9-est, mg 11-es, 12-es kanyarok a leggyorsabbak. Emiatt nehz elkapni a ritmust, de a 2-es szektorban oda kell figyelni!”