Nico Rosberg Bahrainben is a pnteki edzsek ura volt, miutn a 2. szabad edzsen a nap leggyorsabb krt futotta meg. A sivatagi plyn egybknt szorosan alakult mezny, hiszen az els helyezett s az utols helyezett kztt mindssze 1.45 msodperc a klnbsg. Klnsen kicsinek tnik ez a klnbsg, ha megltjuk, hogy a mezny vgn a BMW s a Ferrari ll. Nico a msodik edzsen 11 krs, 10 krs s 7 krs etapokat teljestett. Az els 11 krs etap sorn 1.35 kzepi, a msodik 10 krs etap kzben pedig 1:35 eleji idket teljestett. Leggyorsabb krt, mely 1:33.339 lett egy 4 krs szakasz kzben rte el, de a 7 krs szakaszban is 1:33-as krket futott.
Az AT&T Williams csapat j aerodinamikai alkatrszeket is hozott, de ezek egyelre csak Nico autjn lesznek bevetve. Csapattrsa, Kazuki Nakajima a Spanyol Nagydj alkalmval ismerkedhet az j fejlesztsekkel.
A japn versenyz egybknt a 10. helyen zrta a napot kicsit tbb, mint fl msodperces lemaradssal. rdekessg, hogy a plyn mrt cscssebessgek tekintetben ppen a kt Williams pilta zrt az utols helyen, a Kazuki Nakajima ltal elrt 308.7 a 19., mg a Nico Rosberg ltal elrt 305.7 km/ra a 20. helyre volt elg.
Napos, szraz, meleg id volt Bahrainben. A leveg hmrsklete 32-37C kztt alakult a nap folyamn, mg a plya hmrsklete a dleltti 43C-rl dlutn 57C-ig is felemelkedett.
Nico Rosberg (Williams FW31-03 / Toyota H450)
- 1. edzs: 1:34.227 - 4. - 24 kr
- 2. edzs: 1:33.339 - 1. - 36 kr
Kazuki Nakajima (Williams FW31-04 / Toyota H452)
- 1. edzs: 1:34.880 - 11. - 24 kr
- 2. edzs: 1:33.899 - 10. - 36 kr
Nico Rosberg: “A korbbi versenyhtvgkhez tudjuk hasonltani a teljestmnynket, gy rzem nagyjbl jk vagyunk. Sok belltst kiprbltunk ma s egszen elgedett vagyok mindennel, jl haladtunk. A csapat hozott nhny j alkatrszt Bahrainbe s gy tnik ezek jl mkdnek, ksznheten az aero rszleg dolgozinak, akik folyamatosan fejlesztik az autt. Meg vagyok rla gyzdve, hogy valami pozitv eredmnyt rnk el ezen a versenyen, s pontokat szerznk, amit megrdemel ez az aut.”
Kazuki Nakajima: “A mai nap nem alakult rosszul, de Nicohoz kpest gyengbb volt a tempm. Most majd sszelk a mrnkeimmel, hogy megbeszljk hol vesztettem idt s taln a holnapi kvalifikcira javulok. A plya egyre jobb s jobb lett, ahogy egyre tbb krt tettnk meg, s ez pozitv dolog. Igazn nagy a forrsg kint a plyn, de szerencsre mg elviselhet.”