Nico Rosberg zárta az élen a pénteki napot. Mindkét szabad edzést a Williams csapat német versenyzője nyerte meg. Magát Rosberget is meglepte, hogy mindkét alkalommal az első helyen sikerült végeznie. Ami a köridőket illeti, eléggé hullámzó volt az eredmény, de ezt nagyban befolyásolta a pályán lévő forgalom is. Mindenesetre biztató, hogy Nico az egyik 5 körös etapján folyamatosan 1:26-os időket tudott autózni. A német versenyző délelőtt a keményebb keverékű gumikkal, délután pedig lágyabb gumikkal is gyorsnak bizonyult. Csapattársa, Kazuki Nakajima is jól teljesített a nap folyamán. A japán pilóta délelőtt a 2. helyen végzett, délután viszont már nem sikerült sokat javítania, így végül a 7. lett. Nakajimának délelőtt volt egy jobb hátsó defektje is.
A nap egyébként is sok meglepetést hozott, hiszen a Ferrarik a középmezőny elején végeztek, míg a McLaren-Mercedes versenyzői a mezőny végén találták magukat. Elsősorban azok a csapatok szerepeltek jól, amelyek a vitatott, de szabályos diffúzorokkal érkeztek. A Williams, a BrawnGP és a Toyota mellé a Red Bull Racing versenyzői zárkóztak fel a nap végére. Az Ausztrál Nagydíj helyszínén, Melbourneben egyébként őszi idő volt, 18-19°C-os levegő és 25°C-os pályahőmérséklettel. Az idő napos volt, bár a későbbi kezdés miatt mások voltak a fényviszonyok, mint korábban és ezt még szokniuk kell a versenyzőknek is, hiszen a futam is később kezdődik a (lustább) európai nézők miatt.
Nico Rosberg (Williams FW31-03 / Toyota H450)
- 1. edzés: 1:26.687 - 19. kör - 1.
- 2. edzés: 1:26.053 - 36 kör - 1.
Kazuki Nakajima (Williams FW31-04 / Toyota H452)
- 1. edzés: 1:26.736 - 21 kör - 2.
- 2. edzés: 1:26.560 - 33 kör - 7.
Nico Rosberg: “A második szektor mindkét edzésen különösen jól ment. Két igazi kanyar van abban a szektorban, de ez is nagyon érdekes és jó érzés volt az autóban. Az FW31 az egész pályán jól kiegyensúlyozott volt, de a második szektorban különösen. A téli tesztek után jó érzés újra a pályán lenni és úgy néz ki, hogy jobb pozícióban vagyunk, mint azt vártuk.
Láthatóan gyorsabbak vagyunk, mint azt gondoltam és ez igazán jó. Jól dolgoztunk ma, de a célunk továbbra is a pontszerzés, hiszen nem tudjuk, hogy a többiek mennyi üzemanyaggal mentek, bár meg kell mondanom, mi sem üres tankkal köröztünk. Még jobbak is lehetünk teljesítményben, így érdekes lesz a holnapi nap. Most már többet remélek, mint korábban és azt hiszem idén folyamatosan pontszerzők lehetünk.”
Nico arról is beszélt, hogy a pálya helyenként hepehupás, ráadásul úgy, hogy nem is látszik, csak mikor már megérkezik rá az autó. A pozitívan zárt pénteki nap után sem lett elbizakodott, de úgy érzi jó pozícióban van a csapat a vasárnapi futamra. “Bizakodó vagyok, tudom, hogy jó munkát fogok végezni, de ki kell várnunk, hogy miként alakulnak a dolgok, mert nem tudjuk, hogy a többiek hogyan dolgoztak ma. Elégedett vagyok a mai nappal és azt hiszem jól dolgoztunk.”
Kazuki Nakajima: “A második szektor a kedvencem itt, az Albert Parkban. Sokféle kanyart tartalmaz a közepes sebességű 6-ost, a lassú 9-est, míg 11-es, 12-es kanyarok a leggyorsabbak. Emiatt nehéz elkapni a ritmust, de a 2-es szektorban oda kell figyelni!”