Nico Rosberg az 5. rajtkockt szerezte meg az Ausztrl Nagydj szombati idmr edzsn. Nico remekl kezdte ezt a napot is, hiszen a 3. szabad edzsen sem tallt legyzre, s bizonyult a leggyorsabbnak. A kvalifikcin mr nehezebb volt a helyzet. Ahogy az vrhat volt a BrawnGP remekelt s megszerezte a rajtrcs els sort. Jk voltak a Red Bull Racing versenyzi s a Toyota is.
Nico gyors volt mindegyik szakaszban s simn jutott a legjobb 10 kz. Br az ideredmnyek szorosak voltak, a tavalyi kzdelmekhez kpest knnyedn vette az akadlyokat a nmet versenyz. 4. helyen jutott a Q3-ba s vgl az 5. lett. Csapattrsa, Kazuki Nakajima a gyors krn hibzott, gy lemaradt a harmadik szakaszrl. A japn versenyz a 11. helyrl rajtolhat a vasrnapi futamon.
A szombati nap sem mlt el botrny nlkl. A Toyota versenyzit kizrtk, a kvalifikcin elrt eredmnyeiket trltk. Ugyanis egy szrprba szer ellenrzsen a Toyota versenyautk hts szrnyai megbuktak. Nagyobb mrtkben meghajoltak a megengedettnl. A Toyota bzik benne, hogy ha holnapra kicserlik az alkatrszt, akkor engedlyezik nekik a futamon val indulst.
Az AT&T Williams csapat is vst nyjtott be a Ferrari s Red Bull csapatokkal szemben, melyet aztn nem sokkal ksbb visszavontak. Az okok nem pontosan ismertek - szablytalan oldaldobozokrl, illetve fenklemezrl szlnak a pletykk. Azonban az is valszn, hogy egyszer politikai hzsrl van sz.
Nico Rosberg (Williams FW31-03 / Toyota H450)
- 1. szakasz: 1:25.846 - 7.
- 2. szakasz: 1:25.121 - 4.
- 3. szakasz: 1:26.973 - 5.
Kazuki Nakajima (Williams FW31-04 / Toyota H451)
- 1. szakasz: 1:26.074 - 12.
- 2. szakasz: 1:25.607 - 13. (A Toyotk kizrsa utn 11.)
A versenyt Nico 657 kg-os autval kezdi meg, ami azt jelenti, hogy a 18. krben lehet az els tankols-kerkcsere. Az elle rajtol BrawnGP autk sokkal nehezebbek, a mgle indul Ferrarik viszont kiss knnyebbek, mint a Williams. Kazuki Nakajima 680,5 kg-os autval ll rajthoz.
Nico Rosberg: “Azt hiszem j dolog, hogy egy picit csaldottak lehetnk az 5. hely miatt! A kvalifikcink vgig kvetkezetes volt s az autt egsz htvgn j volt vezetni. A mai nap sorn elvgzett munka alapjn j pozciban vagyunk a versenyre, jobb pozciban, mint azt elkpzeltk, mikor ide rkeztnk. A leggyorsabb autk kztt vagyunk, de rdekes lesz ltni, hogy ki mennyi zemanyaggal ment. A holnapi rajt fontos lesz s szerencsre nincs tl sok KERS-t hasznl aut a kzelben. Holnap a gumiknak lesz jelents szerepk, de azt hiszem j a stratgink s pozitv a megbzhatsgunk, szval minden adott, hogy holnap egy j versenyt fussunk.”
Kazuki Nakajima: “Az aut elg j volt ahhoz, hogy a Q3-ba kerljek, de hibztam s ez pozcikba kerlt. De a holnapi napot figyelembe vve mg gy is j helyzetben vagyunk, szval a legfontosabb, hogy koncentrljunk s mindent tkletesen csinljunk. Mivel ez lesz az els verseny, azt hiszem sok minden fog trtnni, ami izgalmas s nagy kihvst jelent.”
Sam Michael, az AT&T Williams csapat technikai igazgatja: “Jl kezdtk a holnapi versenyre val felkszlst. Mindkt autnk megbzhatan mkdtt s megfelel tempt talltunk. Nico a legjobban kihasznlta ezt, Kazuki azonban a Q2-ben hibzott, gy nem tudott a legjobb tzbe kerlni.”