Nico Rosberg Bahrainben is a pénteki edzések ura volt, miután a 2. szabad edzésen a nap leggyorsabb körét futotta meg. A sivatagi pályán egyébként szorosan alakult mezőny, hiszen az első helyezett és az utolsó helyezett között mindössze 1.45 másodperc a különbség. Különösen kicsinek tűnik ez a különbség, ha meglátjuk, hogy a mezőny végén a BMW és a Ferrari áll. Nico a második edzésen 11 körös, 10 körös és 7 körös etapokat teljesített. Az első 11 körös etap során 1.35 közepi, a második 10 körös etap közben pedig 1:35 eleji időket teljesített. Leggyorsabb körét, mely 1:33.339 lett egy 4 körös szakasz közben érte el, de a 7 körös szakaszban is 1:33-as köröket futott.
Az AT&T Williams csapat új aerodinamikai alkatrészeket is hozott, de ezek egyelőre csak Nico autóján lesznek bevetve. Csapattársa, Kazuki Nakajima a Spanyol Nagydíj alkalmával ismerkedhet az új fejlesztésekkel.
A japán versenyző egyébként a 10. helyen zárta a napot kicsit több, mint fél másodperces lemaradással. Érdekesség, hogy a pályán mért csúcssebességek tekintetében éppen a két Williams pilóta zárt az utolsó helyen, a Kazuki Nakajima által elért 308.7 a 19., míg a Nico Rosberg által elért 305.7 km/óra a 20. helyre volt elég.
Napos, száraz, meleg idő volt Bahrainben. A levegő hőmérséklete 32-37°C között alakult a nap folyamán, míg a pálya hőmérséklete a délelőtti 43°C-ról délután 57°C-ig is felemelkedett.
Nico Rosberg (Williams FW31-03 / Toyota H450)
- 1. edzés: 1:34.227 - 4. - 24 kör
- 2. edzés: 1:33.339 - 1. - 36 kör
Kazuki Nakajima (Williams FW31-04 / Toyota H452)
- 1. edzés: 1:34.880 - 11. - 24 kör
- 2. edzés: 1:33.899 - 10. - 36 kör
Nico Rosberg: “A korábbi versenyhétvégékhez tudjuk hasonlítani a teljesítményünket, úgy érzem nagyjából jók vagyunk. Sok beállítást kipróbáltunk ma és egészen elégedett vagyok mindennel, jól haladtunk. A csapat hozott néhány új alkatrészt Bahrainbe és úgy tűnik ezek jól működnek, köszönhetően az aero részleg dolgozóinak, akik folyamatosan fejlesztik az autót. Meg vagyok róla győződve, hogy valami pozitív eredményt érünk el ezen a versenyen, és pontokat szerzünk, amit megérdemel ez az autó.”
Kazuki Nakajima: “A mai nap nem alakult rosszul, de Nicohoz képest gyengébb volt a tempóm. Most majd összeülök a mérnökeimmel, hogy megbeszéljük hol vesztettem időt és talán a holnapi kvalifikációra javulok. A pálya egyre jobb és jobb lett, ahogy egyre több kört tettünk meg, és ez pozitív dolog. Igazán nagy a forróság kint a pályán, de szerencsére még elviselhető.”