NEWS!!! : Maláj Nagydíj-Időmérő edzés |
Maláj Nagydíj-Időmérő edzés
2009.04.08. 07:02

Nico a 6. rajtkockát szerezte meg, de Barichello és Vettel büntetése miatt a 4. helyről indulhat.
Nico Rosberg a 4. helyről vághat neki a futamnak. Bár a kvalifikáció során a 6. helyen végzett az AT&T Williams csapat versenyzője, az előtte végző Sebastian Vettel (Red Bull Racing), valamint Rubens Barrichello (BrawnGP) egyaránt büntetésben részesültek és hátrébb sorolták őket a rajtrácson. Az élmezőny rendkívül szoros volt mindhárom etap során, egyedül a végül pole pozíciót szerző Jenson Button (BrawnGP) emelkedett ki a többiek közül. A Brawn autókkal csak a Toyoták vették fel a versenyt.
Jól kezdődött a szombat is Nico számára, hiszen a 3. szabad edzésen, akárcsak Ausztráliában, itt is az első helyen végzett. Bár az időmérő edzés során sokat javított, mégsem volt esélye az első sorba jutni. Pedig, mint később kiderült, Nico egyike azon pilótáknak, akik aránylag könnyű autóval kezdik a holnapi versenyt. Az előtte végző riválisa mind nehezebb autóval érték el a jobb eredményeket.
Nico csapattársa, Kazuki Nakajima ismét kiesett a 2. körben és a 11. helyről vághat neki a Maláj Nagydíj futamának. A holnapi versenyen komoly faktor lehet az időjárás. Pénteken és szombaton is volt eső, bár az edzéseket elkerülte a rossz idő, de a versenyre is várható egy kiadós trópusi zápor, mely jelentősen megkavarhatja a lapokat.
Nico Rosberg (Williams FW31-03 / Toyota H452):
- 1. etap: 1:35.083 - 8.
- 2. etap: 1:34.547 - 8.
- 3. etap: 1:35.750 - 6.
Kazuki Nakajima (WilliamsFW31-04 / Toyota H450):
- 1. etap: 1:35.341 - 13.
- 2. etap: 1:34.788 - 12.
Nico Rosberg: “Nagyon elégedett vagyok azzal, hogy a holnapi versenyt a negyedik helyről kezdhetem. Az első két etapban az általános tempónk nem volt akkora, mint szerettük volna, de éppenséggel elég volt. Aztán a 3. etapban, kicsit több üzemanyaggal már nagyon jó volt vezetni és így tudtam teljesíteni egy nagyon jó kört, amivel a 6. lettem, ami mások büntetése után a második sort jelenti. Ilyen rajtpozícióból egy jó autóval és jó stratégiával optimisták lehetünk és azt mondhatom, hogy jó esélyünk van, hogy elérjük a dobogót. Természetesen sok múlik a rajton és meg fogom nézni, hogy ki indul a környezetemben KERS-sel. Örülnék ha holnap száraz verseny lenne, mert az biztonságosabb, de ha esik, még ha meg is kavar mindent, nem lesz probléma, minden helyzetből megpróbáljuk kihozni a legjobbat.”
Kazuki Nakajima: “Az autó jó volt, jól éreztem magam a cockpitben és minden rendben ment ma, csak még egy tizedet kellett volna találni, hogy bejussak a 3. etapba. Így azonban szabadon választhatom meg az üzemanyag-mennyiséget és optimalizálhatom a stratégiám és ezen előnyökkel, jó hosszútávú tempóval egy jó befejezést is el lehet érni.”
Sam Michael, az AT&T Williams csapat technikai igazgatója: “Ma Niconak jó kvalifikációja volt és Kazukit is a Q3-ba vártuk, de azért az első tízen kívül is jó versenyre képes. Mindkét autó jól, problémák nélkül ment, erős versenyre számítunk holnap és szeretnénk pontokat gyűjteni.”
Ami az üzemanyag-mennyiségeket illeti, Nico Rosberg 656 kg-os autóval vág neki a holnapi futamnak - ezzel ő a mezőny harmadik legkönnyebb tagja. Kazuki Nakajima 683,4 kg-os autója viszont már nehéznek mondható. Öt autó nehezebb a japán versenyző Williamsénél.
|