Ez egy j verseny volt szmomra, agresszven jttem el a rajtrcs 11. helyrl s minden krben kihoztam a maximumot az FW30-bl. Tekintve, hogy milyen szoros a kzpmezny eleje, elgedett vagyok a 8. hellyel s azzal, hogy egy jabb pontot szereztem az AT&T Williams csapat szmra a konstruktri vilgbajnoksgban.
Nagyon lveztem a versenyzst az Isztambul Parkban. A plya nagy kihvs technikailag s fizikailag is,ezrt nagyon nagy elgedettsget jelent, mikor jl teljestesz rajta. Ez egyike annak a hrom plynak, melyen ramutat jrsval ellenttesen haladunk - ami plusz megterhels a nyaknak -, s kveti a terepadottsgokat. Izgalmass teszi a vezetst, hogy szinte vakon hajtunk t dombokon - s mellesleg nem rdemes tele gyomorral versenyezni.
Mivel a megszokott augusztus helyett ezttal mjusban kerlt sor a versenyre, sokkal hvsebb volt az idjrs. Ez problmkat okozott nekem plyn s azon kvl egyarnt. A plyn kivl ez azt jelentette, hogy a motorhomeban jjel fel kellett kapcsolnom a ftst, mert nagyon hideg lett. A plyn pedig az alacsonyabb hmrskletek miatt kemnyebben kellett dolgozni azon, hogy megfelel hfokon legyenek a gumik. Nem szenvedtnk annyira, mint nhny ms csapat, de nagyon komolyan oda kellett figyelnnk erre az edzseken s a kvalifikcin is.
Csaldott voltam, hogy nem jutottam be a Q3-ba, hiszen ez a clom minden versenyen. Volt nhny dolog az autn, amivel nem voltam megelgedve s egy kicsivel lemaradtam az els tzrl. Ez persze azt is jelentette, hogy megvlaszthatom az zemanyagmennyisget s optimlis stratgival versenyezhetek.
Az FW30 egyik erssge az ll helyzetbl val kigyorsts. Ezt az elnyt sikerlt kihasznlni az Isztambul Parkban, ahol nagy a klnbsg a plya tiszta s poros oldala kztt. A 11. helyrl, a tiszta oldalrl rajtolva, bztam benne, hogy javthatok nhny helyet.
Jl reagltam a kialv lmpkra s a harmadik kanyarban megelztem David Coulthardot s Jarno Trullit. Aztn Nick Heidfeld mell mentem, de tl szlesen kanyarodott s a fre knyszerltem. Visszatrtem a plyra s sikerlt magam mgtt tartani Davidet s Jarnot, gy a 9. helyen haladtam.
Mivel Heikki Kovalainen a boxba hajtott a 2. krben, a 8. helyre kerltem. Innetl aleintsig kzdttem Coultharddal s Trullival. Minden krben gy hajtottam, mintha az lenne az utols s a srcok a boxban kt remek kerkcsert csinltak. Nagyszer munka mindenkitl!
Most valami ms kvetkezik majd. Monaco, az F1 koronjnak egy jabb kszere, mely tulajdonkppen a hazai versenyem is. Szeretek avros utcin versenyezni s a monaci plya ltalban fekszik a Williamsnek s a Rosbergeknek. desapm 1983-ban nyert itt, idn pedig n kemnyen fogok hajtani, hogy szerezzek nhny pontot.
Tallkozunk Monacban,
Nico