Malj Nagydj-Idmr edzs
2009.04.08. 07:02

Nico a 6. rajtkockt szerezte meg, de Barichello s Vettel bntetse miatt a 4. helyrl indulhat.
Nico Rosberg a 4. helyrl vghat neki a futamnak. Br a kvalifikci sorn a 6. helyen vgzett az AT&T Williams csapat versenyzje, az eltte vgz Sebastian Vettel (Red Bull Racing), valamint Rubens Barrichello (BrawnGP) egyarnt bntetsben rszesltek s htrbb soroltk ket a rajtrcson. Az lmezny rendkvl szoros volt mindhrom etap sorn, egyedl a vgl pole pozcit szerz Jenson Button (BrawnGP) emelkedett ki a tbbiek kzl. A Brawn autkkal csak a Toyotk vettk fel a versenyt.
Jl kezddtt a szombat is Nico szmra, hiszen a 3. szabad edzsen, akrcsak Ausztrliban, itt is az els helyen vgzett. Br az idmr edzs sorn sokat javtott, mgsem volt eslye az els sorba jutni. Pedig, mint ksbb kiderlt, Nico egyike azon piltknak, akik arnylag knny autval kezdik a holnapi versenyt. Az eltte vgz rivlisa mind nehezebb autval rtk el a jobb eredmnyeket.
Nico csapattrsa, Kazuki Nakajima ismt kiesett a 2. krben s a 11. helyrl vghat neki a Malj Nagydj futamnak. A holnapi versenyen komoly faktor lehet az idjrs. Pnteken s szombaton is volt es, br az edzseket elkerlte a rossz id, de a versenyre is vrhat egy kiads trpusi zpor, mely jelentsen megkavarhatja a lapokat.
Nico Rosberg (Williams FW31-03 / Toyota H452):
- 1. etap: 1:35.083 - 8.
- 2. etap: 1:34.547 - 8.
- 3. etap: 1:35.750 - 6.
Kazuki Nakajima (WilliamsFW31-04 / Toyota H450):
- 1. etap: 1:35.341 - 13.
- 2. etap: 1:34.788 - 12.
Nico Rosberg: “Nagyon elgedett vagyok azzal, hogy a holnapi versenyt a negyedik helyrl kezdhetem. Az els kt etapban az ltalnos tempnk nem volt akkora, mint szerettk volna, de ppensggel elg volt. Aztn a 3. etapban, kicsit tbb zemanyaggal mr nagyon j volt vezetni s gy tudtam teljesteni egy nagyon j krt, amivel a 6. lettem, ami msok bntetse utn a msodik sort jelenti. Ilyen rajtpozcibl egy j autval s j stratgival optimistk lehetnk s azt mondhatom, hogy j eslynk van, hogy elrjk a dobogt. Termszetesen sok mlik a rajton s meg fogom nzni, hogy ki indul a krnyezetemben KERS-sel. rlnk ha holnap szraz verseny lenne, mert az biztonsgosabb, de ha esik, mg ha meg is kavar mindent, nem lesz problma, minden helyzetbl megprbljuk kihozni a legjobbat.”
Kazuki Nakajima: “Az aut j volt, jl reztem magam a cockpitben s minden rendben ment ma, csak mg egy tizedet kellett volna tallni, hogy bejussak a 3. etapba. gy azonban szabadon vlaszthatom meg az zemanyag-mennyisget s optimalizlhatom a stratgim s ezen elnykkel, j hossztv tempval egy j befejezst is el lehet rni.”
Sam Michael, az AT&T Williams csapat technikai igazgatja: “Ma Niconak j kvalifikcija volt s Kazukit is a Q3-ba vrtuk, de azrt az els tzen kvl is j versenyre kpes. Mindkt aut jl, problmk nlkl ment, ers versenyre szmtunk holnap s szeretnnk pontokat gyjteni.”
Ami az zemanyag-mennyisgeket illeti, Nico Rosberg 656 kg-os autval vg neki a holnapi futamnak - ezzel a mezny harmadik legknnyebb tagja. Kazuki Nakajima 683,4 kg-os autja viszont mr nehznek mondhat. t aut nehezebb a japn versenyz Williamsnl.
|