Magyar GP
2008.08.22. 16:55
Nico a 14. lett.
Összességében csalódást jelentő hétvégénk volt Magyarországon. Azt vártam, hogy az FW30 sokkal versenyképesebb lesz a Hungaroringen, mint Hockenheimben, Silvertsoneban, vagy Magny-Coursban, de sorozatos problémák miatt nem tudtam megmutatni az autó igazi képességeit.
Sokat javítottunk az autó beállításain pénteken és a napot a 10. helyen zártam, ahová úgy gondoltam kvalifikálni is tudom magam szombaton. Ezt azonban egy hidraulikai probléma megakadályozta, ami miatt nem tudtam kört teljesíteni a második etapban. Így a rajtrács 14. helyére kerültem.
A korábbi hungaroringi rajtokat elemezve, úgy döntöttem, hogy a pálya belső oldala a legjobb hely, hogy bevegyem az 1-es kanyart. Így is tettem, de az előttem haladó Jenson Button túlságosan korán fékezett és ennek eredményeképpen több pozíciót is vesztettem. az első kerékcserémre a 30. körben került sor, de az üzemanyagtöltővel probléma volt, ami több másodpercembe került, így Giancarlo Fisichella Force Indiája mögé kerültem, ami tönkre tette a verseny további részét. Fisi mögött még nyolc tized benne maradt az autóban, de a Hungaroringen nagyon nehéz előzni, képtelen voltam rá és így az egész középső szakaszt mögötte töltöttem. Végül a második kiállásomnál elé kerültem és a 14. helyen végeztem.
Most három hetes nyári szünet jön és remélem mindenki az AT&T Williams csapatnál kivesz pár napot, a hátralévő hét verseny előtt. Az Alpokba fogok utazni, hogy néhány magaslati edzést elvégezzek, ezt már nagyon várom. Szoros programunk lesz, ami tervezett fizikai tréninget illeti, de szeretek nyáron a hegyekben lenni, mert nagyon szép.
Az Európai Nagydíj hetében aztán a gyárba megyek, hogy felkészüljek a versenyre. Mindig izgalmas dolog egy új versenypályára érkezni és ahogy a pályarajzokat elnéztem, Valenciának érdekes vonalvezetése lesz. Van néhány hosszú egyenese, ahol elérhetjük a 315 km/órás sebességet is, ami kicsit Montrealhoz teszi hasonlatossá a fékek igénybevételét tekintve.
Mivel itt senkinek nem lesz tapasztalata, érdekes lesz megfigyelni, hogy melyik csapat-versenyző páros tanulja meg leggyorsabban a pályát. Mivel ez egy utcai pálya, a pénteki edzések alatt folyamatosan építem fel a tempóm, mivel a falakról nem lehet elfeledkezni és a pálya aszfaltja is egyre gyorsabb lesz, ahogy több gumi kerül rá, szóval nem lesz könnyű kitalálni, hogy éppen milyen a tapadás.
A Török Nagydíj óta, vagyis május eleje óta nem szereztem pontot, így már nagyon ki vagyok éhezve. Valencia jó hely lehet a pontszerzésre.
Találkozunk néhány hét múlva.
Üdv,
Nico
|